فرمانده سپاه عاشورا تأکید کرد:

امدادهای غیبی عامل توفیق رزمندگان دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان علیه نظام و به ویژه تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی، تحریف را جزو مهم‌ترین حربه‌های دشمن علیه دفاع مقدس خواند.
کد خبر: ۱۳۸۱۰۳۰
جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز سه شنبه در جمع پیشکسوتان دوران دفاع مقدس افزود: طی سال‌های اخیر در فضای مجازی مطالب غلط و تحریف‌ شده‌ای درباره عملیات‌های گوناگون دوران دفاع مقدس منتشر می‌ شود که به دور از واقعیت هستند و چنان به مخاطبان القاء می‌کنند که گویا عملکرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فارغ از منطق بود، در حالیکه تمامی اقدامات ما در جنگ با انجام کارشناسی‌های فراوان و با نظر فرماندهان عالی‌رتبه انجام می‌شد.

وی یکی از ویژگی‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی را اطاعت‌پذیری آنها در مقابل دستورات فرماندهان دانست و یادآور شد: در این دوران به هیچ‌ عنوان بی‌نظمی و بی‌ انضباطی در جبهه های نبرد حق علیه باطل وجود نداشت.

گل‌محمدزاده با بیان اینکه دفاع مقدس تجلی ولایت مداری، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی است، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی است که نیروهای مسلح نقش خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و ایران عزیز نشان بدهند و وحدت بین این نیروها را تبیین کنند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در موضوع دفاع مقدس، اضافه کرد: ما باید نقاطی را که دشمن مورد هدف قرار داده و نسبت به آن‌ها بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای انجام می‌دهد را شناسایی و با آن مقابله کنیم که در این مسیر نقش رسانه ها، پیشکسوتان عرصه جنگ و متولیان سیاسی، نظامی و فرهنگی بیش از سایر اقشار برجسته و مهم است.

گل‌محمدزاده یکی از مهم‌ترین موارد هدایت‌ های پیامبرگونه امام خمینی (ره) در دهه اول انقلاب اسلامی را نقش فرماندهی الهی ایشان و همچنین رهبر انقلاب در حیات معنوی کشور و به‌ خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و خواستار توجه ویژه به این مورد شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای تضعیف کشور شیوه‌های گوناگونی در پیش گرفته که یکی از آن‌ها فراموشی گذشته است، گفت: آنان به دنبال این هستند که حتی هفته دفاع مقدس گرامی داشته نشود تا بدین ترتیب آن دوران پرافتخار به فراموشی سپرده شود.

گل محمدزاده ادامه داد: بر همین اساس هر کس در زمینه گرامیداشت هفته دفاع مقدس کوتاهی کند در محضر شهدا شرمنده خواهد بود که البته نیروهای مسلح ما فعالانه در این موضوع حضور دارند و به تکلیف دینی و ملی خود عمل می‌کنند.

وی بر اهمیت نقش مشارکت مردم در پشتیبانی از جنگ هشت ساله تاکید و اضافه کرد: یکی از ستون‌های اصلی این نظام مردم هستند و نه‌ تنها در دوران دفاع مقدس بلکه امروز نیز فعالانه در صحنه های مختلف حضور دارند و پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند، این درحالی است که دشمن سعی دارد مردم را از نظام جدا کند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: یکی از شاخصه‌های دوران دفاع مقدس جریان داشتن فرهنگ غنی ایثار، جهاد، فداکاری و شهادت‌طلبی است و اگر امروز به دنبال پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم، باید این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم و مانع از کم‌رنگ شدن آن بشویم.

رییس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شرقی نیز در این نشست، شورانگیزترین صحنه‌های ایثار در ایران را مربوط به دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در این دوران هشت ساله با دلاورمردی‌های قهرمانان این مرز و بوم، شورانگیزترین صحنه‌های ایثار، دلدادگی، جهاد و شهادت خلق شد.

امیر سیدمهدی سیدجلالی اظهار داشت: دفاع مقدس حماسه‌ای است که تاکنون نظیر آن در هیچ نقطه جهان اتفاق نیفتاده که کشوری این چنین جانانه با هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) هشت سال تمام در مقابل دولتی که از سوی همه قدرت‌های جهان و منطقه تغذیه می‌شود، بایستد و نهایتا" هم سربلند از آن بیرون بیاید.

وی با اشاره به تحریف دفاع مقدس توسط دشمنان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر هجمه‌های بی‌سابقه‌ای علیه دفاع مقدس در حال انجام است و دشمن نوک پیکان خود را به سمت جوانان نشانه رفته است که مقابله با آن تلاش و هوشیاری بیش‌تر ما را می‌طلبد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها